Limelikør

Denne super likør er en skøn afslutning på en rigtig god middag, Hvis den serveres iskold på en lun sommeraften føles det næsten som at være i Italien.
               
6 usprøjtede limefrugter
2½ dl vand
300 g rørsukker
4 dl vodka
Riv limeskallen i strimler og kog den op med vand og rørsukker, til sukkeret er opløst, og lad det afkøle. Pres saften af limefrugterne og bland det i sukkerlagen sammen med vodkaen. Hæld likøren på en skoldet flaske og opbevar den på køl.


Se også opskriften på winecooler med vandmelon.

Kommentarer

  1. Hej
    Jeg har fået din blog anbefalet af en fælles ven (Brian :-)) så ville lige tage et kig. Kan se det må være denne likør min mor lavede fornylig, og den er rigtig god!
    Meget flotte billeder du har på bloggen - tager du dem selv, eller har du fotograf på til bladet?

    Mange hilsner
    en anden blogger :-)

    SvarSlet
  2. Hej Heidi

    Brian har fortalt mig om dig og jeg kan se på din blog at han har ret vi har bestemt interessen for mad tilfældes!
    Mine billeder er hovedsagligt taget af min skønne fotograf der er ansat på bladet - dog er der enkelte jeg selv har taget, men det kan ses ;O)

    gode hilsner
    Kristina

    SvarSlet

Send en kommentar