Flower power kage

Jeg havde lovet at lave en fin kage til min venindes søter der skulle fejre 40 års fødselsdag.Hun havde ikke noget konkrete ønsker til kagen andet end at der ikke måtte være tekst på. Da jeg spurte til farver, for at have lidt at gå efter, sagde hun "åh det ved jeg ikke, men jeg elsker pangfarver" og så var jeg ikke i tvivl - det skulle være en kage med flower power blomster i blandede farver.

Kagebunden er en drømmekagebund lagt sammen med en chokoladesmørcreme nederst og en brombærmousse øverst.

Drømmekagebunde:
6 æg
500 g sukker
500 g hvedemel
4 tsk. bagepulver
2 tsk vaniljesukker
5 dl fløde
Pisk æg og sukker skummende og bland melet med bagepulver og vaniljesukker. Rør melblandingen i skiftevis med fløden og kom dejen i 2 smurte forme. Bag kagerne ved 180° i 40 min.

Chokoladesmørcreme:
100 g mørk chokolade
250 g blødt smør
300 g flormelis
2 pasteuriseret æggeblommer
smelt chokoladen over vandbad og pisk smør, flormelis, æggeblommer og chokolade godt sammen til smørcremen bliver let og luftig.

Brombærmousse:
6 bl husblas
300 g brombær
150 g sukker
1 stang vanilje
5 dl piskefløde
udblød husblasen i koldt vand og blend brombær med sukker og vaniljekornene. Pisk fløden til skum og smelt husblasen. Pisk husblasen i brombærrene og vend fløden i.

Kommentarer

  1. Elsker de pang farver. De er helt perfekte. Dejligt når man kan lave kager med andre farver end pussenusse farver en gang i mellem.

    SvarSlet
  2. jep det er bestemt en befrielse når det hele ikke skal være lyserødt eller babyblåt...

    SvarSlet

Send en kommentar